De Hoge Wanze (La Haute Wanze) – Wandeling N°5 van 8,5km

20160619 - Haute Wanze

Van al de tot nu toe voorgestelde wandelingen is die zeker degene die het minst interessant is op architecturaal gebied. Het is wel zonder twijfel de meest bucholische en landelijke tocht! Panorama- en natuurliefhebbers zullen er echt van genieten! Die wandeling zal je de adem benemen met zijn opmerkelijke landschappen en zijn sublieme uitzichtpunten of nog met zijn doorwaadbare plaats op de Wanze die allen, kleinen en groten, zal kunnen verrukken.

Kom even, tussen “Les Fonds” en “le Mont Coupé”, van onze schitterende landschappen en onze rustige en ongewone rustieke plekjes genieten.

Een wandeling die best tijdens de zomer te doen is met de oogst in volle gang! Ook een ideale wandeling voor gezinnen met kinderen!

Je picknick of een hapje eten langs een van onze paden is zeker ook een mogelijkheid. Het zal zelfs de wandeling des te authentieker maken. (Laten we toch niet vergeten dat ons afval meegenomen moet worden en op het einde van onze wandeling in een vuilnisbak op het plein van Gottignies geworpen moet worden.)

Het gaat om een variant van de wandeling nummer 3, Het Kleine Zwitserland van Le Roeulx (La Petite Suisse rhodienne).

• Vertrekpunt: Plein van Gottignies
  • Lengte: 8,5km
  • Duur: 2u15
  • Traject: kleine verharde wegen en (op sommige plaatsen modderige) trekpaden
  • Wegwijzers: gele ruiten

Wandelroute

Het begin van de wandelroute is hetzelfde als voor het Kleine Zwitserland van Le Roeulx (La petite Suisse rhodienne).

1. Boven aan de rue des Fonds loop rechtdoor tot een trekpad.
  2. Loop zo tot aan de rue du Mont Coupé.
  3. Neem rechtsaf de weg richting Le Roeulx.
  4. Na een kleine helling volg het aardepad op je linkerhand.
  5. Loop langs de oude boerderij van Versailles en daarna door tot aan de rue du Blanc Bocquet.waar je linksaf gaat.
  6. 400m verderop moet je opnieuw naar links gaan en zo naar de Wanze lopen, die je zal doorwaden.
  7. Na een kleine helling bereik je de heuvels van Gottignies.
  8. Ga rechtsaf na een sterke afdaling.
  9. Eenmaal in de rue du Mont Coupé ga rechtsaf en kom zo terug bij de basiswandeling, Het kleine Zwitserland van Le Roeulx (La Petite Suisse rhodienne).